Time flies when... - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Esmee Winkels - WaarBenJij.nu Time flies when... - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Esmee Winkels - WaarBenJij.nu

Time flies when...

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 Maart 2015 | Spanje, Puerto de la Cruz

Time flies when you’re…


… working hard. Zeker nu ik in het restaurant werk gaan de dagen snel voorbij. Over aan paar dagen ben ik hier alweer een maand! Na twee weken in de kids club werk ik nu voor vier weken in het restaurant. Dat betekent dat ik ’s ochtends van 8 uur tot ongeveer half 12 werk bij het ontbijt en ’s avonds van half 7 tot ongeveer 10 uur half 11 in een van de drie restaurants van het hotel werk. Het werk bestaat vooral uit het begeleiden van de gasten naar de tafels en vragen of ze thee of koffie willen drinken. Na het ontbijt brengen we al het eten terug naar de keuken. Nou ja.. bijna al het eten. Er mocht nog wel eens wat verdwijnen onderweg bij een van de werknemers of stagiaires ;)

Het hotel heeft drie restaurants. La Parrilla, met een typisch Spaanse keuken, Il Papagayo; een Italiaans restaurant en The Oriental; met een Aziatische style. Elke avond zijn er twee geopend en werkt er in iedereen restaurant één en soms twee stagiaires. Het werk ’s avonds is ongeveer gelijk aan de ochtend, alleen moet je ’s avonds na een bepaalde tijd naar beneden om de tafels te dekken voor het ontbijt van de volgende ochtend.

Het werken in de restaurants bevalt me wel tot nu toe. De eerste dagen is het vooral kijken wat je kunt doen, maar daarna, vooral als het wat drukker is, vind je snel je weg en loopt het prima. Tussen de middag even een siësta, ik pas me wel aan hoor, geen probleem! Boodschapjes doen, koken en dan alweer werken.. Na deze weken ga ik naar pisos; housekeeping. Dan heb ik de ‘leiding’ over de schoonmaaksters en moet ik kijken of de kamers goed zijn schoongemaakt. Later meer daarover, eerst maar eens deze weken doorkomen!

Hasta luego (tot later) !


  • 01 Maart 2015 - 21:07

    Saskia De Bruijn:

    Hé nichtje!
    Wilde even laten weten dat ik al je verhalen lees!!! Mooi man al die belevenissen! Geniet ervan en veel succes ook daar!
    Dikke kus van Sas (& de 3 mannen ;-))

  • 04 Maart 2015 - 18:14

    Sandra Hatrzmann:

    Hoi Esmee,

    Wat gaat het hard he. De weken vliegen voorbij. Fijn dat je dit werk leuker vind dan het vermaken van kinderen. Heel veel plezier daar nog en geniet ervan. Wij gaan dit weekend genieten van je ouders, want dan komen ze als "vage kennissen" op visite. Gezellig toch.

    Liefs van Sandra, Mike, Glenn en Dave

  • 05 Maart 2015 - 07:58

    Nadia:

    Leuk om te lezen Es!
    Je geniet en dat is belangrijk!
    De tijd vliegt dus blijf genieten en wij blijven lezen!
    Kus, Nadia en natuurlijk van Marco, Manouk en Jasmijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de la Cruz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2015

I miss you Tenerife; back home

29 Mei 2015

Hola bèbè

29 April 2015

Slaapstand

31 Maart 2015

Dipje

18 Maart 2015

30 minuten uit het leven van
Esmee

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7879

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: