Slaapstand - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Esmee Winkels - WaarBenJij.nu Slaapstand - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Esmee Winkels - WaarBenJij.nu

Slaapstand

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

29 April 2015 | Spanje, Puerto de la Cruz

Slaapstand

Waar moet ik beginnen..? Het is al een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en in de tussentijd is er een hoop gebeurd. Je kan wel zeggen dat m’n blog in de slaapstand stond, maar ik totaal niet. De tijd vliegt voorbij. Alweer bijna 3 maanden geleden was ik nu afscheid aan het nemen van familie en vrienden en begon mijn ervaring hier in Tenerife. Het is een lange tijd maar het lijkt pas twee weken geleden dat we daar stonden.. op het vliegveld met onze bagage, door de douane gegaan, zwaaiend naar onze families. En op dit moment zit ik alweer op de helft en heb ik nog tijd genoeg om te genieten!

Aangezien ik nooit meer zo’n dip wil meemaken, hebben we besloten een bucketlist te maken. Vanaf nu gaan we alleen nog maar leuke dingen doen en het beste ervan maken! Als ik thuis kom in juli wil ik iedereen kunnen verbazen met alle verhalen (die hier nog niet tussen staan tenminste..) haha! De vulkaan Teide bezoeken, duiken, scooter huren, surfen en naar een aantal bekende plaatsen gaan staan onder andere op onze lijst.

We kunnen het Siam Park bezoeken al afstrepen. Dat is Europa’s grootste waterpark, echt geweldig. We zorgden dat we allemaal dezelfde dag vrij zouden hebben en hadden een auto gehuurd. Zo waren de 4 dutchies naar t zuiden getuft en de hele dag daar doorgebracht. Lekker uit eten geweest en ’s avonds weer terug. Het is zo fijn om de meiden hier te hebben. Samen ben je eerder geneigd om leuke dingen te ondernemen en ook op minder leuke momenten hebben we zoveel steun aan elkaar. Dat is iets wat ik nooit zal vergeten aan deze ervaring. Het gaat er niet alleen om wat je meemaakt, maar de mensen met wie je het deelt maken het echt onvergetelijk.

Toevallig de dag nadat ik in mijn vorige blog had geschreven dat ik graag de grootste suite wilde zien gebeurde het. De telefoon van mijn leidinggevende ging, of we naar de Royal suite Bill Clinton konden komen, die moest gecontroleerd worden. Waarom? Omdat de prins en prinses van Thailand die dag zouden komen voor een groot Thais feest wat in het hotel zou worden gehouden. Ik met m’n poetsdoek erachteraan, dit vond ik totaal niet erg om te controleren.. Ik kwam binnen en er was een heel team aan het schoonmaken en checken of alles oké was. Ik kon alleen maar staren en ben eerst maar eens overal wezen kijken. Overal? Ja echt, de volle 400 vierkante meter.. de 4 badkamers, 3 slaapkamers, de keuken, eetkamer, woonkamer, het mega balkon, de aparte kamer met jacuzzi die een koepel had en eigen balkon... Wauw! En daar stond ik dan als simpele trien met m’n kapotte laken als poetsdoek.

Eenmaal thuis zat ik samen met m’n huisgenootjes in spanning af te wachten wie onze nieuwe huisgenoot zou worden. We hadden gehoord dat ze die dag was aangekomen in het hotel samen met haar moeder. Dat bleek dus niet waar te zijn.. Ja ze was er, maar haar moeder bleek niet haar moeder te zijn maar een andere stagiaire. Haha oke fijn een mama erbij in het appartement. Als ze nou ook schoonmaakt en voor ons kookt vind ik het prima. Uiteindelijk zijn ze allebei in een ander appartement gaan wonen en zien we ze amper..

Een nieuwe afdeling! Porteria (portier) en het zit er alweer bijna op. Twee weken lang, 6 uur per dag staan, wachten en verwelkomen. Eerst anderhalf uur naar de laundry om handdoeken en badjassen te vouwen en daarna van half 3 tot 9 bij de ingang staan. Als er nieuwe mensen komen (llegadas) heet ik ze welkom en schenk ik een welkomscocktail voor ze in. De mannen doen het zware werk en zorgen voor de bagage, dat mag ik niet doen.. vervelend inderdaad.

Als er taxi’s aankomen moet ik rennen om te deur te openen van de taxi. Dat geldt ook als de baas aan komt rijden, want als je die deur niet op tijd opent.. dan ben je de ***. Ohja, en als je de baas niet begroet met buenas tardes señor Kisling of señora Kisling ben je t alsnog.. Helaas heb ik dat op m’n eerste dag al mogen meemaken. Weet ik veel in welke auto zij rijden.. maar blijkbaar waren ze gearriveerd en had ik niet de deur geopend. En dat heb ik geweten want de vrouw van de baas kwam tierend naar me toe. Oeps..

Gelukkig mag ik steeds meer verschillende dingen doen. Zoals brieven en bloemen brengen naar de kamers. Laatst mocht ik een Duits echtpaar een rondleiding door het hotel geven. Ik heb ze een kamer laten zien en verteld over de restaurants en de Spa. Echt leuk om te doen, zo heb je meer contact met de gasten en ook meer lichaamsbeweging.. haha! Ook werd me gevraagd om naar een stel te gaan die net waren aangekomen. Ze hadden wat problemen met de kamer en mijn taak was om ze te helpen en hen thuis en welkom te laten voelen. Vooral dat vind ik erg leuk om te doen, zorgen dat de gasten tevreden zijn en een praatje met ze te maken.

Deze week komt het nieuwe werkrooster. Misschien dat ik nog een week extra porteria moet en anders denk ik dat ik naar de Bar ga. Voor de rest kan ik nog naar receptie, guest relations, F&B en heel misschien terug naar het restaurant. We zullen het zien.

Oh.. en van die 50 tinten bruin heb ik er al aardig wat van te pakken dankzij dit mooie weer!

Volgens mij heb ik jullie weer genoeg bijgepraat. Ik zal de volgende keer proberen wat eerder wat te plaatsen maarja.. mañana mañana is het hier hè!


Hasta luego gente

Liefs Es

  • 30 April 2015 - 09:05

    Madre Elsbeth:

    Lieve schat,
    Gelukkig duurde je dip niet zo lang en was je er zo weer bovenop dankzij je overlevingspakket van hagelslag en vlokken! Goed om te horen dat je met de meiden echt geniet van een super ervaring. Dit neemt niemand je meer af.
    Nog even en dan zijn we bij je om samen met jou te genieten van dat alles. Heerlijk!
    Maar nog meer kijk ik ernaar uit dat je van de zomer weer thuis bent. Want dan ga ik ervaren wat jij in dat half jaar hebt geleerd. Als ik dan thuis kom uit m'n werk sta jij klaar om de deur van m'n auto open te doen. Word ik verwelkomt met een wijntje, is alle.... was gevouwen, kook je een heerlijke maaltijd en ligt m'n bed schoon en opgemaakt met rozenblaadjes....... Dank je wel Hotel Botanico voor deze geweldige aanvulling op je toch al super geslaagde opvoeding!
    Nogmaals geniet en dikke kus, mama. Xxx

  • 30 April 2015 - 18:12

    Je Pa:

    Heerlijk om weer wat te lezen uit Tenerife, weer eens "ouderwets" tov Skypen. Tja als je straks thuis bent verwachten we natuurlijk ook dat je voor ons de deur van onze auto open doet....

  • 30 April 2015 - 19:29

    Sandra:

    Hey Esmee,
    Dit klinkt weer een stuk positiever. De tijd gaat al zo snel. Goed idee om allemaal leuke dingen te gaan doen. Nog even en dan komt je familie, dus aftellen maar. Geniet overal maar van en vooral van het mooie weer.
    Liefs van ons uit Den Helder

  • 12 Mei 2015 - 11:09

    Nadia:

    Goede berichten!
    Ben benieuwd naar al je avonturen en plannen!
    Liefs,Nadia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de la Cruz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2015

I miss you Tenerife; back home

29 Mei 2015

Hola bèbè

29 April 2015

Slaapstand

31 Maart 2015

Dipje

18 Maart 2015

30 minuten uit het leven van
Esmee

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 7874

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: