I miss you Tenerife; back home - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Esmee Winkels - WaarBenJij.nu I miss you Tenerife; back home - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Esmee Winkels - WaarBenJij.nu

I miss you Tenerife; back home

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

19 Juli 2015 | Spanje, Puerto de la Cruz

Dat was het dan.. bijna 6 maanden voorbijgevlogen alsof het niks was.

Ik ben nu een dag thuis, ongeveer een half jaar verder en een hoop ervaringen rijker. Wat een tijd.. het is zo snel gegaan, niet te beseffen. Voor mijn gevoel heb ik hier maar 3 weken gezeten in plaats van bijna 6 maanden. In mijn tweede week heb ik momenten gehad dat ik dacht dit nooit zo lang vol te kunnen houden. Gelukkig veranderde ik snel van gedachten en heb ik met de volle 100 procent kunnen genieten van deze tijd. Op dit moment voelt het heel raar om weer thuis te zijn. Het was zo fijn om iedereen thuis weer te zien, maar afscheid nemen van dit eiland, de bijzondere plekjes, het klimaat, de taal, maar vooral de mensen viel me echt zwaar. Nu is het vooral weer wennen, maar ik zie het als iets positiefs, een ervaring om nooit meer te vergeten.

In dit halfjaar heb ik hier ontzettend veel dingen meegemaakt en gedeeld met mensen waarmee ik een goede band heb opgebouwd. Het is bijzonder om je ervaringen op zo’n manier te delen met leeftijdsgenoten uit andere landen, die in zo’n periode best speciaal voor je zijn geworden. Ik heb een aantal goede vrienden met bijzondere herinneringen overgehouden aan deze stage, die ik ook zeker nog een keer terug zal zien!

Nog even een aantal dingetjes die gebeurd zijn na mijn laatste blog. Op het moment van de vorige blog waren mijn ouders en zus op het eiland om twee weken vakantie te vieren. Ik kreeg een week vrij van werk en met de weekenden erbij had ik 10 dagen op een rij vrij. Heerlijk! We hebben met z’n viertjes ontzettend veel gezien en gedaan. Met de auto die we gehuurd hadden hebben we het hele eiland over gecrost.

Ondertussen heb ik nog in de receptie gewerkt, in de bar en op het kantoor (directie). De bar vond ik erg leuk. Omdat het niet erg druk was in het hotel kon ik sneller praatjes maken met de gasten en ze goed helpen als zij wat nodig hadden. Op het kantoor heb ik veel geleerd hoe het eraan toe gaat back-office. Alles dat wordt voorbereid voor gasten voordat zij weggaan. Cadeautjes die zij krijgen, brieven, reageren op comments op Social Media en op e-mails en brieven, Social Media onderhouden, verjaardagskaarten opsturen en enquêtes in het systeem zetten en de gasten beantwoorden.

Ik kan terug kijken op een geweldige tijd. De mensen die ik ontmoet heb, het eiland waarvan ik ben gaan houden en de stage in het hotel. Alle mensen die in deze tijd voor me klaar stonden en die me gesteund hebben, die m’n blogs gelezen hebben en interesse hebben getoond, bedankt!! Vooral m’n lieve familie, m’n zus en m’n ouders die altijd een luisterend oor waren voor de leuke en minder leuke verhalen.

En natuurlijk m’n Dutch girls, Anna Esmee en Rianda waarmee ik dit avontuur mee gedeeld heb. Bedankt dat jullie er altijd voor me waren en dat we deze ervaring en herinneringen nooit meer zullen vergeten. Team papzak gaat door in Nederland! ;)

Hasta la proxima Tenerife! (tot de volgende keer Tenerife)

Gracias por todo (bedankt voor alles)

Besos Es
Kusjes Es

  • 19 Juli 2015 - 15:31

    Tiago:

    Didn't understand nothing but i bet it was an awsome text

  • 19 Juli 2015 - 15:54

    Papa:

    Het is weer fijn om je thuis te hebben, maar ik begrijp, nu we ook daar twee weken mochten verblijven hoe je je voelt om dat mooie eiland en al die fijne mensen en collega's achter te moeten laten.... Een mooie tijd op op terug te kijken en je hebt vrienden voor het leven waar je nog eens naar toe kan gaan voor een leuke vakantie!

  • 19 Juli 2015 - 15:56

    Rene Hekkelman:

    Ola Es
    Wij vonden het leuk om jou blogs te lezen, leuk om te lezen hoe het jou daar verging
    Na een gezellige BBQ bij thuiskomst is het ook weer leuk om je weer in Laren te zien
    Nu op naar een fijne vakantie met Tessa. Vulle wille met mekare.

  • 21 Juli 2015 - 20:10

    Nadia:

    Fijn dat je weer thuis bent! Veel mooie herinneringen en levens ervaring rijker!

  • 03 Augustus 2015 - 11:06

    David:

    Esto quiere decir que no volveré a ver esa maravillosa chica pelirroja de ojos azules entrar al supermercado y alegrarme el dia con su preciosa sonrisa. No se si lo soportaré!
    Me alegro mucho que te haya gustado Tenerife y espero que vuelvas algún día, seguro que serás bien recibida. Hasta siempre Esmee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de la Cruz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2015

I miss you Tenerife; back home

29 Mei 2015

Hola bèbè

29 April 2015

Slaapstand

31 Maart 2015

Dipje

18 Maart 2015

30 minuten uit het leven van
Esmee

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1648
Totaal aantal bezoekers 7872

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: